Markedsføring

«Riktig markedsføring er mer verdt enn gull.»
– Daniel Sandnes

Digital markedsføring og annonsering

Det hjelper lite med en fin og moderne nettside dersom kundene ikke finner frem til den – vi kan søkemotoroptimalisering (SEO) og digital markedsføring, og vet hva som må til for å bli godkjent av Google.

Søkemotoroptimalisering (SEO)

Søkemotoroptimalisering er kunsten av å få mest mulig visninger, klikk og trafikk fra søkemotorer. Statistisk sett er det vist at 70 % av alle som trykker seg inn på en side i Google, trykker seg inn på ett av de tre første treffene. Forskjellen mellom en førsteplass og en femteplass kan bety hundrevis av kunder, av 200 som trykker på en side i Google er det vist at rundt 70 trykker seg inn på førsteplassen, mens kun 12 trykker seg inn på femteplassen – dette er en marginal forskjell.

Vi er eksperter på søkemotoroptimalisering (SEO) og vet hva som må til for å gjøre det bedre enn konkurrentene. Vi optimaliserer innhold på din nettside, samt viser hva som må til for å få mest mulig ut av din nettside.

Google Adwords

Google Adwords er det samme som annonser i Google. Dette er et flott tillegg til gratis, organiske søk, men kan fort bli veldig dyrt for de uten erfaring. Visste du at Google rangerer dine annonser fra 1-10 (Quality Score), og setter en høyere pris desto lavere denne blir? Vi er eksperter på optimalisering av annonser, og sørger for å holde dine annonsekostnader nede og dine treff oppe.

I tillegg er vi eksperter på søkeordsanalyser, vi finner de mest lønnsomme søkeordene for nettopp din bedrift. Når noen søker «Snekker i Halden» ønsker man gjerne å vise sitt snekkerfirma i resultatlisten i Google, men «Snekkerskole» vil være et uønsket søkeord for denne bedriften, da søkeren ønsker en skole og ikke et snekkerfirma. Vi tar i bruk en rekke analyseverktøy og finner frem alle relevante søkeord, deretter utarbeider vi annonser og innhold for disse slik at du oppnår en kostnadseffektiv digital markedsføring.

Google Adsense

Google Adsense er å legge ut dynamiske annonser på sitt nettsted, som viser forskjellige, relevante annonser basert på brukeren som besøker nettsiden. Slike annonser er spesielt vanlige blant bloggere, nyhetssider (VG, Dagbladet, Tek mm.) og offentlige tjenester som ikke er spesielt rettet mot bedriftskunder. ved å plassere disse annonsene og strukturere dem riktig kan inntekten fra disse øke marginalt. Vi hjelper deg med å legge ut annonser på dine nettsider slik at du kan få mest mulig ut av trafikken din. Ved hjelp av våre analyser finner vi de mest optimale plasseringene slik at du får flere klikk.

Facebook-annonser

Facebook-annonser er et godt tillegg (eller alternativ) til Google Adwords for å trekke til seg en større målgruppe. Facebook-annonser kan brukes for å fremme sin egen Facebook-side, eller andre, eksterne bedriftssider. Ved å tilpasse annonsen kan denne rettes mot en målgruppe som er veldig aktuell for sin bedrift. Vi tilpasser din annonse slik at designet blir profesjonelt og målgruppen aktuell.

Analyse av søkeord

Enten man legger ut annonser eller utarbeider en nettside vil analyse av søkeord være meget viktig. Hva søker dine kunder på for å finne frem til nettopp deg?

Ved å inkludere søkeordene i innholdet på nettsiden din vil plassering bedres i Google for disse søkeordene. Vi har flere års erfaring med søkeordsanalyser og vet hvilke som er viktige for nettopp din bedrift. Vi finner frem søkeordene som er oppnåelige, samt skreddersyr innholdet i din nettside til å bedre presentere disse.

Programmatisk kjøp og Real Time Bidding (RTB)

Real Time Bidding er et relativt nytt konsept der nettstedseiere selger annonseplass til høystbydende i sanntid via handelsbørser. For hver eneste person som besøker et nettsted vil RTB-systemet sjekke hvem som er høystbydende, og deretter vise annonsen fra denne annonsøren – alt på noen få millisekunder fra kunden besøker nettstedet.

RTB muliggjør kjøp og salg via auksjonsbasert programvare, der annonsør selv kan velge hvor han ønsker sine annonser. Dette gir mye større muligheter for både annonsør og nettstedseier. Ved å være høystbydende vil annonsen bli vist for den neste personen som besøker den valgte nettsiden, og for alle andre helt til noen byr over deg.

Det som skiller Real Time Bidding fra vanlig annonsering i Google er at du kan skreddersy hvor annonsene dine skal vises selv, og da blir den digitale markedsføringen mer kostnadseffektiv. I tillegg kjøpes én og én visning via RTB, mens i Google Adwords betales det per klikk (PPC), per 1000 visninger eller lignende – med RTB får man mer kontroll over annonsene.

Dersom du er høystbydende vil du alltid få annonseplassen i RTB, mens i Google Adwords avhenger dette av andre faktorer slik som for eksempel Quality Score, Click-Through Rate og annet.

Ønsker du å vite mer, eller har du en idé du vil diskutere med oss? Ikke nøl med å ta kontakt.